1. Etusivu
  2. Akatemia
  3. #neuvottelija 28 – Yritysten Tubestrategia (Rami Kurimo)

#neuvottelija 28 – Yritysten Tubestrategia (Rami Kurimo)

Rami Kurimo #puheenaihe
Seitsemän neuvoa sisällöntuotantoon
#neuvottelija-jaksossa Sami Miettinen pohti #puheenaiheen perustajan Rami Kurimon kanssa kanssa siitä, miten yritykset voivat hyödyntää Youtubea ja sosiaalista mediaa nykyistä tehokkaammin omassa markkinoinnissaan.
Alla on muutama keskeinen neuvo jokaiselle nykyiselle ja tulevalle sisällöntuottajalle, joita myös Translink Corporate Finance on pyrkinyt noudattamaan.
1) Tuota sisältöä, joka on ihmisten mielestä mielenkiintoista tai viihdyttävää ja joka tuottaa katsojille lisäarvoa. Mikä kiinnostaa tai naurattaa ihmisiä niin paljon, että he haluavat jakaa sisällön ystävilleen?
2) Toimi jokaisen alustan omilla ehdolla ja ymmärrä jokaisen alustan toimintalogiikka. Alustojen intresseissä on pitää ihmiset sisällään, eivätkä alustat halua ohjata ihmisiä toisille alustoille.
3) Yleisön kasvattaminen on keskeistä, mutta lopputulos on paras, jos rakennat sisällön ympärille samalla yhteisön.
4) Teknisen laadun tulee täyttää tietyt minimivaatimukset. Äänen tulee kuulua ja puheesta tulee saada selvää. Kuvaamisessa valaistuksen huomioiminen on kaiken lähtökohta.
5) Ole luottamuksen arvoinen, luota yleisöösi ja ole valmis vastaanottamaan kritiikkiä. Pidä Youtubessa aina kommentointi ja videoiden arvostelu päällä.
6) Mieti, mitä tavoittelet sisällöntuotannolla. Tämän jälkeen tee suunnitelma ja aseta tavoitteet, mutta tärkeintä on aloittaminen. Jos riman nostaa liian korkealle, suunnitelmilla on vaara jäädä toteutumatta.
7) Älä lannistu heti, jos ensimmäinen video ei saavuta toivottua katsojamäärää. Määrätietoisuudesta ja kärsivällisyydestä palkitaan.
Linkki jaksoon:
Valikko